Suuhügieen

Hammaste kontroll

Iga inimese hambad on erinevad. Parim viis teada saada, kuidas peaksid just Sina oma hammaste eest hoolitsema, on tulla arsti juurde konsultatsioonile. Arst hindab riski haigestuda kaariesesse ja igemepõletikku ning annab vajadusel soovitusi suuhügieeni parandamiseks. Suuhaiguste varajane avastamine teeb probleemide lahendamise tunduvalt lihtsamaks.

Kolm kasulikku suuhügieeniharjumust

Oleme kirja pannud mõned lihtsad soovitused, kuidas muuta paremaks nii hammaste kui kogu suu tervis.

Muretse hambaharja kõrvale teisedki tarbed. Ainult hambaharjast jääb suuõõne ja hammaste korralikuks puhastamiseks väheks. Hambapuhastusarsenali peaks täiendama mitme vahendiga: hea on kasutada igapäevaselt hambaniiti või hambavaheharjasid, keelekaabitsat, suuloputusvahendit ja mikrofiiberlappi.

Pööra tähelepanu toitumisele ja vali hammaste pesuks õige aeg. Hammastele mõjub hästi, kui jätta söögikordade vahele pikemad pausid ja vältida vahepealset näksimist. Nii on süljel piisavalt aega, et happerünnaku tagajärjed taasmineraliseerida. Õige on ka hambaid pesta hommikul enne hommikusööki, sest toidus leiduvad happed muudavad hambaemaili ajutiselt pehmemaks ning hambahari võib seda kahjustada. Kui see ei ole võimalik, on soovitav jätta söömise ja hammaste pesu vahele vähemalt 30 minutit.

Lase suuhügienistil kord aastas teha soodapesu. Paraku kipub olema nii, et ka ideaalseima suuhügieeni korral leidub suus kohti, kuhu hambaharjal või -niidil ei õnnestu jõuda. Käi 1–2 korda aastas suuhügienisti juures ning lase teha hammastele sügavpuhastus, mille käigus eemaldatakse hambakivi, pigment ning katt. Hambakivi eemaldatakse nii igeme alt kui pealt käsiinstrumentide ja ultraheliaparaadiga, mis justkui raputab kivi hammastelt lahti. Hammastele kogunenud pigmendi ja katu eemaldab soodapesu. Soodapuhastus hambaid ei valgenda, küll aga toob välja nende loomuliku värvi ja loob sellega pisut valgendava efekti.